Bankindex ™

Bankindex™

A Scale Research 2008-ban indított, saját módszertanon alapuló kutatása, a Bankindex™, jól felépített struktúrájának köszönhetően, átfogóan, mégis meglepő részletességgel monitorozza a bankpiacot. A Bankindex™2012-ben megújult, mind egyes mérési módszereit, mind tematikáját tekintve.

Ennek köszönhetően egyrészt áttekintő adatbázisként használható, másrészt gyakran finom részletekre is fény deríthető segítségével, az éves adatkumulációnak és a moduláris rendszernek köszönhetően.

Óriási előnye, hogy már a kérdés felmerülése után közvetlenül, gyorsan kinyerhetők belőle az információk, akár régebbi időszakokra is visszamenőleg, így gyakran részben, de akár egészben is kiválthatók vele költséges és hosszadalmas ad hoc kutatások.

A részletes elemzést támogatja, hogy a hagyományos demográfiai háttérváltozók mellett az életmódra és az info-kommunikációs viselkedésre vonatkozóan is számos információ áll rendelkezésre.

A Bankindex adatfelvétele kéthavonta, 1000 fős reprezentatív személyes mintán történik, így éves szinten 6000 fő válaszai állnak az elemzők rendelkezésére.
A fő témái nagy vonalakban a következők:

Bankpiac (új!) - fogyasztói várakozások, a szektor és intézményei megítélése, fogyasztói attitűdök

Ügyfél-elérés - bankok észlelése, hozzáférés, bankkapcsolatok, elégedettség, váltási dinamika

Termékhasználat - ismertség, igénybevétel, új vásárlási és váltási tervek

Folyószámla - számlák jellemzői, használatának módja, intenzitása, hitelkeret használat, csatorna használat, elégedettség

Hitelkártya - hitelkártyák jellemzői, használatának módja, intenzitása, hitelkeret kihasználása, visszafizetési mintázatok, elégedettség

Fogyasztási hitelek - hiteljellemzők, hitelcél, döntés módja, szempontjai, fizetési nehézségek, elégedettség, kiváltási, előtörlesztési szándékok

Jelzálog hitelek - hiteljellemzők, hitelcél, döntés módja, szempontjai, fizetési nehézségek, elégedettség, kiváltási, előtörlesztési szándékok

Megtakarítások - forma, lekötés, cél, felhasználás, döntés, elégedettség, váltási tervek

Új megközelítéssel készült nagy mintás, a hazai kis-és középvállalkozói szektorra országosan reprezentatív kutatás a Magyarországon működő, 51 millió és 1,5 milliárd forint közötti ...

A minőségi munkaerő elvándorlását és a külföldi vállalatok versenyelőnyét tekintik a hazai kis- és középvállalkozások jelenleg a legnagyobb kihívásnak, ugyanakkor pozitívan értékelik az ...

Jelentős az aggodalom a kkv-szegmens munkaerőpiac keresleti oldalán: bevallottan nehéz minőségi munkaerőt találni. A minőségi munkaerő megtalálása mellett az automatizálás és a feladatok ...